Stageweek 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Linde - WaarBenJij.nu Stageweek 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Linde - WaarBenJij.nu

Stageweek 1

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Augustus 2015 | Curaçao, Willemstad

Aangezien 3 keer scheepsrecht is ga ik nog een keer proberen een verhaaltje te schrijven. Iedere keer als ik op verzenden klik valt namelijk mijn internet uit. Of het is toeval of het is een teken van boven dat niemand op mijn verhaaltje zit te wachten.


Na 10 dagen vakantie en het leren kennen van het eiland heb ik inmiddels mijn eerste stageweek erop zitten. Maandagochtend 3 augustus begon mijn eerste dag bij HBN Law.
Al ver voor achten kwam ik bij de parkeerplaats. Hoewel ik de week ervoor meerdere keren naar het kantoor was gereden om de weg te leren kennen en een idee te krijgen van de reistijd was ik alsnog veel te vroeg. Ik besloot maar even 2 rondjes te rijden om de tijd te doden. Daarna beklom ik toch de hoge trap naar de ingang. Het kantoor lijkt een beetje op een groot landhuis. Echt mooi. Ik krijg iedere dag een beetje een Pippi Langkous associatie als ik het zie. Ze hebben er geen paarden in de gang en kinderen die aan lampen hangen dus bij binnenkomst is die associatie wel meteen weg.


Door Fieke de HRM medewerker en mijn mede stagiaire Milou werd ik enthousiast onthaald. Na een rondleiding en kennismaking met alle medewerkers van het kantoor kon mijn stage echt beginnen. Een van de advocaten had meteen een flinke opdracht voor me. Erg leuk dat ik meteen aan de slag kon.
Tijdens mijn studie heb ik wel eens gezeurd over de hoeveelheden wetgeving die wij in Nederland hebben. Nou na 1 dag stage wist ik al dat dat niks is met de hoeveelheden op Curaçao. Voor alles lijkt hier een ander besluit of landsverordening te bestaan. Gelukkig kent het inhoudelijk wel veel overlap met het Nederlandse recht.


Vanwege een sterfgeval in de familie moest mijn mede student-stagiaire Milou onverhoopt terug naar Nederland. Heel sneu voor haar. Met haar vertrek bleef ik tijdelijk als enige stagiaire over. Op vrijdag stond mijn eerste advocatenlunch op het programma. Tijdens deze lunchvergadering van alle advocaten worden lopende en nieuwe zaken besproken. Omdat ik nog maar 5 stagedagen had gehad, had ik natuurlijk niets in te brengen. Maar ik vond het wel erg leuk dat ik er bij mocht zijn, omdat ik zo wel de advocaten van het kantoor wat beter leerde kennen.


Voor ik het wist was het vrijdagmiddag 5 uur en was het weekend aangebroken. Het weekend heb ik gezellig doorgebracht met huisgenoten. Zaterdag heel verrassend een dag op het strand. Zondag zijn we een dag naar het westpunt van het eiland gereden. Onderweg hebben we verschillende strandjes aangedaan. Aan deze kant van het eiland voel je echt het 'Antilliaanse' sfeertje. In Willemstad en ook op stage vergeet ik door alle Nederlandse invloeden wel eens dat ik op Curaçao ben.


Net als thuis vliegt ook hier een weekend voorbij en voor je het weet is het zondagavond. Het weekend sloten we geheel in stijl (let wel: op teenslippers en strandhaar, totaal underdressed dus) af met een diner. Intussen zit ik ook alweer in mijn tweede stageweek.


Ik ga proberen of ik mijn verslagje kan posten, zo niet weet ik voldoende en koop ik wel een dagboek.


x

  • 12 Augustus 2015 - 09:02

    Vera:

    Hee Lotte!
    Wat gaaf om te lezen. Heel veel succes daar. Groetjes Vera te Gr

  • 12 Augustus 2015 - 09:34

    Ingrid Bauhuis:

    Hi Lotte,

    Wat een mooie ervaringen.
    Veel plezier en blijf genieten.
    Ingrid

  • 12 Augustus 2015 - 10:03

    Mart:

    Wat leuk Lotte! Veel succes, maar vooral ook veel plezier gewenst! :) Gr. Mart

  • 12 Augustus 2015 - 13:36

    Willy Wienholts:

    Wat super leuk dat je een verslag maakt. Zo krijgen wij ook een beetje beeld van wat jij daar aan het uit spoken bent. Geniet er maar lekker van. Liefs Willy

  • 13 Augustus 2015 - 18:58

    Tonny Stroet:

    Leuk Lotte komt je mede stagiaire nog wel terug naar Curaçao?
    Geniet ook van het land.

  • 14 Augustus 2015 - 00:11

    Lotte:

    Dank voor alle reacties.
    @Tonny, ja gelukkig wel. Ze komt maandag weer terug.

  • 14 Augustus 2015 - 18:00

    Mieke:

    Fijn Lotte, dat je het zo naar je zin hebt!

  • 15 Augustus 2015 - 11:04

    Ans Schaaf:

    Hoy Lotte
    Leuk om te lezen en op de hoogte te blijven wat je doet.
    groetjes oma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lotte

Actief sinds 23 Juli 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 3265

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: